Na zahtev čitalaca u narednom periodu izveštavaćemo o temama za koje su čitaoci glasali u anketi.
Pozivamo Vas da nam pišete na adresu romskimediji.rs i sugerišete nam o temama koje Vas zanimaju.
Sledeći medijski sadržaj nastao na osnovu odabira tema od strane građana.
Realizovane radionice na temu ranih brakova


U Osnovnoj školi “Jovan Cvijić“ u Beogradu realizovane su radionice sa devojčicama uzrasta od 13 do 15 godina, na temu ranih brakova. Potreba za rad na ovu temu javila se na osnovu čestih pojava ugovorenih i ranih brakova u romskim naseljima. Od strane nastavnika, učitelja pp službe škele,primećena je potreba za osvešćivanjem roditelja i devojčica koje se nalaze u riziku o dove štetne pojave.
U školi je održano je ukupno četiri radionica sa temama :
Šta je rani brak?
Rana udaja nije deo romske kululture
Obrazovanje je moja budućnost
Jedan dan u životu žene i muškarca
Realizovao ih je pedagoški asistent,a prisustvovalo između 6 i 8 devojčica uzrasta od 13 do 15 godina. One su govorile o tome šta bi volele da budu kad porastu, o ranim brakovima u njihovoj zajednici i iskustvima . Govorile su o tome vrlo otvoreno. Rekle su da se devojčice u njihovoj zajednici rano udaju jer je kod njih to tako. Mišljenja su ipak bila podeljena. Ispričale su nam nekoliko primera iz njihove sredine o ranim ugovorenim brakovima i kako su te mlade devojke prošle krozte situacije. One su svesne da rana udaja nije baš dobra i da je bolje za njih da idu školu. Takođe su svesne da se ta štetna pojava dešava u njihovoj zajednici. Devojčice iz grupe surekle da one ne žele da se udaju rano i da imaju podršku roditelja usvojoj odluci. Žele da se školuju i zaposle.
Na jednoj od radionici se putem vibera uključila devojkaRomkinja, koja je medicinska sestra, zaposlena. Ona je ispričala svoje iskustvo tokom školovanja i traženja posla. Navela je dosta pozitivnih primera iz svog života. Devojke su je pitale kako je postala medicinska setra, da li je to težak posao i kakav je put prošla. Dve devojke su rekle da bi želele da postanu medicinske sestre.
Na sledećoj radionici smo pokazali postere sa decom koja prosei postere sa decomkoja idu u školu i koja su nasmejana. Razgovaralismo o tome koja su deca srećnija.Napravili smo poređenje.

Najveću važnost smo dali priči o obrazovanju o uticaju obrazovanja na ranu udaju. Devojke su rekle da je važnoda završeosnovnu školu. rekle su i da mnoge devojčice prekinu školu zbog udaje. One bi voleleda završe srednju školu ali kažu da nisu sigurne da će njihovi roditelji imati uslove…
O udaji su imale jasne stavove. Ne žele rano da stupe u brak. Rekle su da žele da imaju momka aline i da se udaju pre osamnaeste godine. Jedna devočica iz grupe je ispričalasvoje loše iskustvo predgrupom. Njena rođena sestra se svojevoljno udala sa 14 godinai tamo je doživljavala nasilje. Vratila se kući nakon 3 meseca. Savetovala je ostale devojke da ne rade takve stavari.
Nakon toga na radionicu se putem vibera uključila devojka Romkinja, koja je završila fakultet, zaposlilanakon toga se udala. Ona je ispričala svoj pozitivan primer . Devojke su je pitale da li je fakultet težak, koliko je imala godina kad se udala i rodila bebu i slično.
Devojčice su biile su oduševljene njenim iskustvom.
Na zahtev čitalaca u narednom periodu izveštavaćemo o temama za koje su čitaoci glasali u anketi.
Medijski sadržaj nastao na osnovu odabira tema od strane građana.
Comments