Na zahtev čitalaca u narednom periodu izveštavaćemo o temama za koje su čitaoci glasali u anketi.
Pozivamo Vas da nam pišete na adresu romskimediji.rs i sugerišete nam o temama koje Vas zanimaju.
Sledeći medijski sadržaj nastao na osnovu odabira tema od strane građana.
Dostupno i kvalitetno obrazovanje za devojčice i dečake Rome
Realizacija projekta „Dostupno i kvalitetno obrazovanje za devojčice i dečake Rome“ u Osnovnoj školi „Jovan Cvijić“,pokazao se veoma korisnimI značajnim. Aktivnosti projekta se sprovode I primenjuju u radu sa decom I nakon završetka projekta.
Poseban cilj projektaje rad sa majkama učenika korisnka projekta. Projekat se realizovao 2018/2019 i 2019/ 2020 školske godine uz podršku Centra za interaktivnu pedagogiju, a sprovođenje aktivnosti i podrške učenicima i roditeljima nastavnjeno je i nakon podrške CIP-a.Sagledajući potrebe romske zajednice i njihove probleme koji ih neprestano drže u začaranom krugu bede i siromaštva, zaključili smo da je rad sa majkama ključan u ovom problemu. One su bitne kako bi podstakli i podržali svoj decu, naročito devojčice da se školuju i na taj način izbegnu rane brakove i tako promene svoj život.
Obe faze realizacije projekta imale su jasne i definisane ciljeve koji su se odnosili na direktan rad sa roditeljima.Od aprila 2018. godine, do decembra 2019. godine,pedagoški asistent i psiholog škole su realizovale radionice sa majkama. Ukupno je održano 19 radionica ( 16 u prvoj fazi i 3 radionice u drugoj fazi projekta, 2019/2020).
Obrađeno je 16 različitih tema, tri teme si ponovljene u drugoj fazi. Teme koje smoobrađivali su veoma bitne za majke i podsticanje da shvate važnost obrazovanja. Služili smo se priručnikom za realizaciju radionica, a obrađivane teme su sledeće:
1.Porodične vrednosti
2.Važnost ranog razvoja
3.Svako dete je posebno
4.Uloga roditelja u motivisanje dece za obtrazovanje
5.Uloge i odnosi u porodici
6.Rodne uloge
7.Kakoodvajamo devojčice a kako dečake?
8.Zašto je škola važnaa
9.Saradnja porodice i obrazovne institucije
Radionicama je prisustvovalo između 10 i 11 majki.Jedan od izazova bio je kontinuitet u radu. Zbog prevelikih obaveza, majke ponekad nisu bile u mogoćnosti da dolaze u školu na radionice. Da bi održali kontinuitet rada, mi smo odlazili kod njih u naselje i sprovodili radionice u kućama učesnika. Ovaj metod rada se pokazao uspešnima. Na ovaj način je prevaziđen ovaj izazov.
Neke od zapaženih pozitivnih promena kod roditelja su odnos prema deci i načinkomunikacije. Radionicama je ukazano na važnost otvorene i iskrene komunikacije sa decom, posebno sa devojčicama. Sa majkama su igrane igrice o komunkaciji i osećanjima.
Neki od odgovora koje su majke davale su:“Želim da moje dete bude lekar“, „ ja želim da moja ćerka bude frizerka“.
U radu sa roditeljima doprineto je unapređenju socijalne inkluzije i povećanjumogućnostiobrazovanja za najugroženije grupe učenika i njihovih porodica.
Dvadeset majki je kroz radionice osnaženo za pružanje podrške svojoj deci u obrazovanju.
Na jednoj od radionica majke su upitane štasveutiče na život žena i muškaraca u njihovoj zajednici i koje su to poruke.
Rekle su da su to one poruke koje su različite za devojčice i dečake.Jedna mama je rekla
„ One uglavnom imaju loše posledice. Ako žena ne želi da se uda i rađa decu odmah bude osuđena a to nije dobro. Onda se ona uda na silu i bude nesrećna ceo život. To važi i za muškarce. Ako neko ne želi da bude nasilan i grub, zajednica ga odmah vređa..“ Ovaj odgovor je bio zabeležen kao najzanimljiviji i nekako daje odgovore na mnoga pitanja i nedoumice. Zapaženo je da osuđivanje zajednice ima veliki uticaj na njihove živote. Jedna majka je rekla: “Mnogi od nas žive jako nesrećnim životom upravo zbog tih pravila.“ . Nekoliko majki je reklo da svoje ćerke neće udati rano jer se tako uništava jedno detinjstvo i jedan život.
Na zahtev čitalaca u narednom periodu izveštavaćemo o temama za koje su čitaoci glasali u anketi..
Medijski sadržaj nastao na osnovu odabira tema od strane građana.
Comments