Žene menađzerke u medijima

Najnovije

by Administrator 210 Views

Krajem januara u Vrnjačkoj Banji održan je dvodnevni plenum pod nazivom “Žene menadžerke u medijima” koji je okupio menadžerke i urednice lokalnih medija iz Kraljeva, Kruševca, Požarevca, Sremske Mitrovice, Kragujevca, Beograda, Užica, Novog Pazara…

Kako je rečeno na plenumu, žene u medijima, posebno na rukovodećim pozicijama u lokalnim sredinama, suočavaju se sa brojnim izazovima i ovaj projekat ima za cilj njihovo osnaživanje kako bi povećale svoju otpornost i profesionalno i efikasno obavljale svoj posao uprkos pritiscima i izazovima.

Na plenumu je predstavljeno istraživanje „Opažanja i stavovi žena na menadžerskim pozicijama u lokalnim medijima“, koje je uradila Asocijacija nezavisnih lokalnih medija „Lokal pres“, istraživanje je obuhvatalo komercionalne medije i medije civilnog sektora.


Projekat je realizovao PU “Lokal pres” kao deo svojih aktivnosti u okviru Kluba “Zorica Višnjić”, a finansiran je od strane British Councila.


Generalna sekretarka “Lokal presa”, Snežana Milošević istakla je da je ideja okupljanja bila da se učesnice osnaže i iznesu sve one prilike i neprilike sa kojima se susreću i koje ih muče.

-Takođe, cilj nam je bio da ih umrežimo i da im pomognemo da bolje i sa što manje stresa upravljaju svojim medijima. Ovo je prva velika akcija koja se održava u okviru Kluba žena koji nosi ime naše rano preminule koleginice i nekadašnje predsednice Upravnog odbora Zorice Višnjić. U njenu čast smo planirali barem jednu ovakvu akciju godišnje gde ćemo na slikovit način pokazati sa čime se mi sve susrećemo u našem radu. Pre ovoga u okviru Kluba radili smo istraživanje koje će biti neka polaznica i dobar izvor podataka kako za evropske institucije i udruženja, tako i za druge zemlje u regionu. Istraživanje je pokazalo da su najosetljivije na pritiske žene menadžerke koje imaju manji broj zaposlenih. One su izložene više stresu i većim pritiscima u svojim sredinama jer su same u tim medijima i jer su žene. Dakle, njima je podrška i te kako potrebna, ne samo od porodica već i od šire javnosti i od sugrađana u tim lokalnim zajednicama. Istraživanje je, takođe, pokazalo da direktorke i urednice u komercijalnim medijima više strahuju od toga da će izgubiti određene poslovne prilike te da kao meru zaštite primenjuju to da odustaju od određenih tema koje mogu biti problematične.

“Menadžerke OCD medija kao prva četiri iskustva navele: osećaj dodatno ugrožene bezbednosti, teškoće u poslovanju, negativni uticaj na poslovni napredak, pa tek onda sa su izbegavali određene teme i priče. Ovo ponovo ukazuje na veću zabrinutost za bezbednost menadžerki iz OCD medija. U komercijalnim medijima situacija je drugačija. Prvo iskustvo na listi je izbegavanje tema, potom su razmišljale o promeni profesije, pa tek onda slede teškoće u poslovanju“, pokazuje istraživanje.

Žene u medijima, posebno na rukovodećim pozicijama u lokalnim sredinama, suočavaju se sa brojnim izazovima, a većina njih koje su na menadžerskim pozicijama za saradnike biraju upravo žene.

Audio snimak poslušajte OVDE

Comments